Verkoopplan ( salesplan)
Wat levert het op
Ø Je schrijft zelf je eigen verkoopplan
Ø Je hebt inzicht in de onderdelen welke relevant zijn in een verkoopplan
Ø Je zal volgens het verkoopplan leren handelen bij de aansturing van je medewerkers
Ø Je stelt duidelijk prioriteiten op basis van je verkoopplan
Ø Je een effectieve en resultaatgerichte planning en controle methodiek op team en individueel niveau krijgen aangereikt om je medewerkers aan te sturen op de geformuleerde doelstellingen
Ø Duidelijk actieplan voor de routekaart naar verkoopsucces
Wie nemen er deel
Ø Commerciële managers, verkoopleiders, teamleiders, directeuren
Wat wordt er behandeld
De onderwerpen op hoofdlijnen zijn:
Ø Het format voor een verkoopplan
Ø Het persoonlijk verkoopplan met als basis het format
Ø Bepaling strategische context ( missie, doelstellingen, swot analyse en verkoopstrategie)
Ø Klantsegmentatie en targetting
Ø Structuur organisatie en verkoopgerichte cultuur
Ø Verkoopplanning en wijze aansturing ( bepaling key performance indicatoren per processtap)
Ø Verkoopproces, teamcompetenties en ondersteunende middelen
Ø Actieplan voor komende jaar, komend kwartaal en komende maand
Wat is de werkwijze
Ø Samen met de deelnemer wordt een telefonische intake afgenomen
Ø Voorafgaand aan de workshop ontvangende deelnemers een voorbereidende taak ter voorbereiding op de eerste workshop
Ø Per workshop zullen de deelnemers huiswerk ontvangen ( schrijven aan behandelde onderdelen van hun verkoopplan)
Ø De deelnemer schrijft voor,tijdens en na de workshops door zijn verkoopplan waarbij tijdens de workshops de essentie van ieder onderdeel en toe te passen methodieken en tools worden toegelicht.
Ø Oefeningen en uitwerkingen tijdens de workshop zullen zowel op individuele als team basis gebeuren.
Ø De deelnemer heeft gedurende het traject recht op twee uur individuele coaching betreffende zijn verkoopplan
Ø De deelnemer rondt de training af met een individueel verkoopplan.
Ø In de workshop is plaats voor maximaal 12 deelnemers.
Ø Aansluitend kan de deelnemer gedurende twee maanden de Sales Coach telefonisch raadplegen voor begeleiding.
Tijdsduur
Ø De training duurt 2 halve dagen die verspreid liggen over een periode van 2 maanden
Ø Alle trainingsdagen zijn van 13.00-19.00 uur
De STC sales coach
Ø Is een ervaren professional met brede sales, salesmanagement en accountmanagement ervaring, opgedaan in de harde praktijk.
Investering
Ø De investering bedraagt € 650,= exclusief BTW en inclusief een handzaam werkboek met naslagteksten, schrijfmaterialen en arrangementskosten.
Agenda
Ø Voor info zie het data overzicht (nb workshop ook beschikbaar in spoedvariant)
Bijzonderheden
Ø De training is tevens beschikbaar als in-company training. Voor verdere informatie kunt u contact met ons opnemen