Verkoopplan ( salesplan)

Wat levert het op

Ø       Je schrijft zelf je eigen verkoopplan

Ø       Je hebt inzicht in de onderdelen welke relevant zijn in een verkoopplan

Ø       Je zal volgens het verkoopplan leren handelen bij de aansturing van je medewerkers  

Ø         Je stelt duidelijk prioriteiten op basis van je verkoopplan

Ø         Je een effectieve en resultaatgerichte planning en controle methodiek op team en individueel niveau krijgen aangereikt om je medewerkers aan te sturen op de geformuleerde doelstellingen

Ø         Duidelijk actieplan voor de routekaart naar verkoopsucces

Wie nemen er deel

Ø       Commerciële managers, verkoopleiders, teamleiders, directeuren

Wat wordt er behandeld

De onderwerpen op hoofdlijnen zijn:

Ø       Het format voor een verkoopplan

Ø       Het persoonlijk verkoopplan met als basis het format

Ø         Bepaling strategische context ( missie, doelstellingen, swot analyse en verkoopstrategie)

Ø         Klantsegmentatie en targetting

Ø         Structuur organisatie en verkoopgerichte cultuur

Ø         Verkoopplanning en wijze aansturing ( bepaling key performance indicatoren per processtap)

Ø         Verkoopproces, teamcompetenties en ondersteunende middelen

Ø         Actieplan voor komende jaar, komend kwartaal en komende maand

Wat is de werkwijze

Ø       Samen met de deelnemer wordt een telefonische intake afgenomen

Ø         Voorafgaand aan de workshop ontvangende deelnemers een voorbereidende taak ter voorbereiding op de eerste workshop

Ø         Per workshop zullen de deelnemers huiswerk ontvangen ( schrijven aan behandelde onderdelen van hun verkoopplan)

Ø         De deelnemer schrijft voor,tijdens en na de workshops door zijn verkoopplan waarbij tijdens de workshops de essentie van ieder onderdeel en toe te passen methodieken en tools  worden toegelicht.

Ø         Oefeningen en uitwerkingen tijdens de workshop zullen  zowel op individuele als team basis gebeuren.

Ø         De deelnemer heeft gedurende het traject recht op twee uur individuele coaching betreffende zijn verkoopplan

Ø      De deelnemer rondt de training af met een individueel verkoopplan.

Ø       In de workshop is plaats voor  maximaal 12 deelnemers.

Ø       Aansluitend kan de deelnemer gedurende twee maanden de Sales Coach telefonisch raadplegen voor begeleiding.

Tijdsduur

Ø       De training duurt 2 halve dagen die verspreid liggen over een periode van 2 maanden

Ø       Alle trainingsdagen zijn van 13.00-19.00 uur

De STC sales coach

Ø       Is een ervaren professional met brede sales, salesmanagement en accountmanagement ervaring, opgedaan in de harde praktijk.

Investering

Ø        De investering bedraagt € 650,= exclusief BTW en inclusief een handzaam werkboek met naslagteksten, schrijfmaterialen en arrangementskosten.

Agenda

Ø      Voor info zie het data overzicht  (nb workshop ook beschikbaar in spoedvariant)

Bijzonderheden

Ø      De training is tevens beschikbaar als in-company training. Voor verdere informatie kunt u contact met ons opnemen