Sales Support (outbound)
Wat levert het op
Ų Je straalt professionaliteit bij telefonisch contact met klanten en prospects
Ų Je bent in staat om op professionele wijze het gesprek met klanten en prospects te sturen naar resultaat
Ų Je handelt volgens een goede gespreksstructuur
Ų Je weet effectief om te gaan met bezwaren en houdt controle over het gesprek
Ų Je behaalt meer resultaat uit je telefoongesprek
Ų Je buitendienst collegas zullen blij zijn met jou als professionele teamspeler
Wie nemen er deel
Deze training is bestemd voor commerciėle binnendienst medewerkers.
Ų Met dagelijks frequent telefonisch contact met klanten en prospects, waarbij het accent ligt op zelf geļnitieerd uitgaand telefoonverkeer
Ų Gericht op het telefonisch verkopen van eenvoudige producten of diensten
Ų Gericht op het maken van kansrijke prospectafspraken voor de buitendienst
Wat wordt er behandeld
De onderwerpen op hoofdlijnen zijn:
Ų Toenemende rol van de telefonische verkoop in het verkoopproces
Ų Herkennen van en inspelen op het gedrag van de prospect of klant aan de telefoon
Ų Een goede structuur voor een effectief telefonisch verkoopgesprek
Ų Klant- en doelgericht argumenteren en verkopen bij bestaande en nieuwe klanten
Ų Het succesvol maken van telefonische afspraken
Ų Contracterend opvolgen van offertes
Ų Effectief ombuigen van tegenwerpingen en daadkrachtig afsluiten van gesprekken
Ų Professioneel omgaan met prijsbezwaren van klanten
Ų Professioneel klachtenmanagement
Wat is de werkwijze
Ų Samen met de deelnemer en zijn/haar direct leidinggevende wordt een telefonische assessment afgenomen op instapniveau, leerpunten en een real case onderhandelingssituatie uit de dagelijkse praktijk van de deelnemer
Ų Voorafgaand aan de training ontvangende deelnemers een voorbereidende taak met minimaal 1 uur voorbereiding
Ų Naast 30% theorie wordt er voor 70% intensief getraind op vaardigheden en attitude in oefeningen en maatwerk videorollenspelen. Oefenen baart kunst.
Ų De STC Sales Coach wordt liever nuttig dan aardig gevonden (bij voorkeur allebei) en traint positief confronterend met respect voor het individu
Ų In de training is plaats voor minimaal 4 en maximaal 10 deelnemers.
Ų Trainen in een kleine groep betekent meer kunnen oefenen en dus meer rendement.
Ų Aansluitend kan de deelnemer gedurende twee maanden de Sales Coach telefonisch raadplegen voor begeleiding
Tijdsduur
Ų De training duurt 3 aaneengesloten dagen.
Ų Alle trainingsdagen zijn van 09.00-17.00 uur
De STC coach
Ų Is een ervaren professional met brede sales, salesmanagement en accountmanagement ervaring, opgedaan in de harde praktijk
Investering
Ų De investering bedraagt 1.350,= exclusief BTW en inclusief een handzaam werkboek met naslagteksten, een individuele gedragstest, schrijfmaterialen en arrangementskosten(lunch/koffie)
Agenda
Ų Voor info zie het data overzicht
Bijzonderheden
Ų De training is tevens beschikbaar als in-company training. Voor verdere informatie kunt u contact met ons opnemen