Sales Support (outbound)

Wat levert het op

Ų        Je straalt professionaliteit bij telefonisch contact met klanten en prospects

Ų        Je bent in staat om op professionele wijze het gesprek met klanten en prospects te sturen naar resultaat

Ų        Je handelt volgens een goede gespreksstructuur

Ų        Je weet effectief om te gaan met bezwaren en houdt controle over het gesprek

Ų        Je behaalt meer resultaat uit je telefoongesprek

Ų        Je buitendienst collega’s zullen blij zijn met jou als professionele teamspeler

Wie nemen er deel

Deze training is bestemd voor commerciėle binnendienst medewerkers.     

Ų        Met dagelijks frequent telefonisch contact met klanten en prospects, waarbij het accent ligt op zelf geļnitieerd uitgaand telefoonverkeer

Ų        Gericht op het telefonisch verkopen van eenvoudige producten of diensten

Ų        Gericht op het maken van kansrijke prospectafspraken voor de buitendienst

Wat wordt er behandeld

De onderwerpen op hoofdlijnen zijn:

Ų        Toenemende rol van de telefonische verkoop in het verkoopproces

Ų        Herkennen van en inspelen op het gedrag van de prospect of klant aan de telefoon

Ų        Een goede structuur voor een effectief telefonisch verkoopgesprek

Ų        Klant- en doelgericht argumenteren en verkopen bij bestaande en nieuwe klanten

Ų        Het succesvol maken van telefonische afspraken

Ų        Contracterend opvolgen van offertes 

Ų        Effectief ombuigen van tegenwerpingen en daadkrachtig afsluiten van gesprekken

Ų        Professioneel omgaan met prijsbezwaren van klanten

Ų        Professioneel klachtenmanagement

Wat is de werkwijze

Ų        Samen met de deelnemer en zijn/haar direct leidinggevende wordt een telefonische assessment afgenomen op “instapniveau”, “leerpunten” en een “real case” onderhandelingssituatie uit de dagelijkse praktijk van de deelnemer

Ų        Voorafgaand aan de training ontvangende deelnemers een  voorbereidende taak met minimaal 1 uur voorbereiding

Ų        Naast 30% theorie wordt er voor 70% intensief getraind op vaardigheden en attitude in oefeningen en maatwerk videorollenspelen. Oefenen baart kunst.

Ų        De  STC Sales Coach wordt liever nuttig dan aardig gevonden (bij voorkeur allebei) en traint positief confronterend met respect voor het individu

Ų        In de training is plaats voor minimaal 4 en maximaal 10 deelnemers.

Ų        Trainen in een kleine groep betekent meer kunnen oefenen en dus meer rendement. 

Ų        Aansluitend kan de deelnemer gedurende twee maanden de Sales Coach telefonisch raadplegen voor begeleiding

Tijdsduur

Ų        De training duurt 3 aaneengesloten dagen.

Ų        Alle trainingsdagen zijn van 09.00-17.00 uur

De STC coach

Ų        Is een ervaren professional met brede sales, salesmanagement en accountmanagement ervaring, opgedaan in de harde praktijk

Investering

Ų        De investering bedraagt € 1.350,= exclusief BTW en inclusief een handzaam werkboek met naslagteksten, een individuele gedragstest, schrijfmaterialen en arrangementskosten(lunch/koffie)

Agenda

Ų        Voor info zie het data overzicht

Bijzonderheden

Ų        De training is tevens beschikbaar als in-company training. Voor verdere informatie kunt u contact met ons opnemen