Sales Skills – Adviserend verkopen

Adviserend verkopen ( consultative selling)

Wat levert het op  

Ų       Je onderkent het verschil tussen huidige en gewenste verkoopvaardigheden

Ų       Je prospecteert planmatig op geselecteerde prospects

Ų       Je exploiteert planmatig bestaande accounts  

Ų       Je acteert als senior gesprekspartner vanuit een “partner in business” vertrekpunt

Ų       Je legt positief confronterend de kernbehoeften van prospects en klanten bloot

Ų       Je verkoopt toegevoegde waarde

Ų      Je contracteert op een maximaal haalbare order/klantwaarde

Wie nemen er deel

Ų       Commerciėle buitendienstmedewerkers en accountmanagers met minimaal twee jaar verkoopervaring

Ų      Een verkoopfunctie in een commerciėle en servicegerichte omgeving

Ų      Dagelijks face to face contact en verkoopgesprekken met klanten en prospects

Wat wordt er behandeld

De onderwerpen op hoofdlijnen zijn:

Ų       Het individuele “best practice” verkoopproces

Ų       Het persoonlijk verkoopplan inclusief hitlist prospects en named accounts

Ų       Herkennen van en effectief inspelen op het gedrag van de je contactpersoon

Ų       De elevator pitch: kort en contracterend presenteren van de eigen organisatie als partner in business

Ų       Deep selling, cross selling, reference selling, counter selling; toepassing van verkoop methodieken voor onderscheidend verkopen van de relatie  

Ų       Telefonische afspraken maken op DMU (decision making unit)-niveau 

Ų       Het adviesverkoopgesprek in fasen

Ų       Voorbereiding van het adviesverkoopgesprek als basis voor een seniore start

Ų       De openingsfase van het adviesverkoopgesprek op DMU-niveau

Ų       De inventarisatiefase van het adviesverkoopgesprek: het achterhalen van behoeften op organisatie-, functie en persoonsniveau (rationele en emotionele koopmotieven)

Ų       De presentatiefase van het adviesverkoopgesprek; de koppeling van rationele en emotionele behoeften naar de eigen dienstverlening, het verkopen van tariefstelling, het omgaan met tegenwerpingen

Ų       De afsluitfase van het adviesverkoopgesprek; contracteren op koopsignalen, afsluittechnieken, ombuigen van tegenwerpingen, bevestigen van gemaakte afspraken 

Ų      De nazorgfase; structureel relatiemanagement

Wat is de werkwijze

Ų       Samen met de deelnemer en zijn/haar direct leidinggevende wordt een telefonische assessment afgenomen op “instapniveau” , “leerpunten” en “praktijksituaties”

Ų       Voorafgaand aan de training ontvangende deelnemers een voorbereidende taak met minimaal 1 uur voorbereiding

Ų       Naast 30% theorie wordt er voor 70% intensief getraind op vaardigheden en attitude in oefeningen en maatwerk videorollenspelen. Oefenen baart kunst.

Ų       De STC Sales Coach wordt liever nuttig dan aardig gevonden (bij voorkeur allebei) en traint positief confronterend met respect voor het individu

Ų       De deelnemer rondt de training af met een individueel actieplan, waarin de adviezen van de Sales Coach zijn opgenomen. De echte training start pas na de STC training.

Ų       Het actieplan wordt na de training door de Sales Coach telefonisch toegelicht aan de direct leidinggevende die hiermee de coachrol op zich neemt

Ų       In de training is plaats voor minimaal 4 en maximaal 10 deelnemers. Trainen in een kleine groep betekent meer kunnen oefenen en dus meer rendement. 

Ų        Aansluitend kan de deelnemer gedurende twee maanden de Sales Coach telefonisch raadplegen voor begeleiding.

Tijdsduur

Ų       De training duurt 4 dagen

Ų       Dag 1-2  en dag 3-4 van de training worden verzorgd op intervalbasis met een tussenliggende periode.

Ų       Alle trainingsdagen zijn van 09.00-17.00 uur

De STC sales coach

Ų       Is een ervaren professional met brede sales, salesmanagement         en accountmanagement ervaring, opgedaan in de harde praktijk.

Investering

Ų        De investering bedraagt € 1.995,= exclusief BTW en inclusief een handzaam werkboek met naslagteksten, een individuele gedragstest,  schrijfmaterialen en arrangementskosten (lunch/koffie)

Agenda

Ų      Voor info zie het data overzicht

Bijzonderheden

Ų      De training is tevens beschikbaar als in-company training. Voor verdere informatie kunt u contact met ons opnemen