Professioneel Presenteren
Wat levert het op
Ø Je bent in staat om een gedegen presentatie te ontwikkelen
Ø Je kunt helder en overtuigend je boodschap overbrengen op een externe of interne groep toehoorders
Ø Afhankelijk van het doel doe je dat: informerend, inspirerend, verkopend, adviserend, contracterend of confronterend
Ø Je geeft een effectieve vorm en inhoud aan je presentatie
Ø Je past je woordkeuze zorgvuldig aan de gelegenheid en doelgroep aan
Ø Je positie voor de groep, lichaamshouding, lichaamstaal, gebaren, stemgebruik, intonatie en snelheid van presenteren zijn natuurlijk en ondersteunen je boodschap
Ø Je presenteert met zelfvertrouwen en reduceert je nervositeit
Ø Je speelt effectief in op (lastige) vragen uit de groep
Ø Je gaat doelgericht met hulpmiddelen om
Ø Je kunt vanaf het eerste tot het laatste moment je toehoorders binden, boeien en contracteren.
Wie nemen er deel
Ø Verkoopfuncties waarin regelmatig verkoopgerichte presentaties plaatsvinden om de opdracht te verwerven
Wat wordt er behandeld
De onderwerpen op hoofdlijnen zijn:
Ø Zelfevaluatie van je huidige en gewenste presentatievaardigheden
Ø Succes- en faalfactoren voor professioneel presenteren
Ø Doelgroepanalyse; aandeelhouders, besluitvormend team, seminar, personeelsbijeenkomst, sales team, etc.
Ø Doelstellingen van de presentatie; informerend, inspirerend, adviserend, verkopend, contracterend, confronterend
Ø Het ontwikkelen van een presentatie via de OSISA- structuur: Opening – Samenvatting – Informatie – Samenvatting / Slot – Actie
Ø De drie peilers voor succesvol presenteren: Inhoud – Woordkeus – Performance
Ø IJsbrekers en andere aandachttrekkers
Ø Body-, twijfel-, verklein- en vakwoorden (jargon)
Ø Effectief gebruik van stem, intonatie en spreeksnelheid
Ø Non verbale communicatie
Ø Gewenste interactie met de groep zoeken en vinden; vraagstelling, stercommunicatie
Ø Ongewenste interactie met de groep vermijden en neutraliseren
Ø Gebruik van (audiovisuele) hulpmiddelen
Wat is de werkwijze
Ø Samen met de deelnemer wordt een telefonische assessment afgenomen op “instapniveau”, “leerpunten” en een “real case” presentatie voor na de training
Ø Voorafgaand aan de training ontvangende deelnemers een voorbereidende taak met minimaal 2 uur voorbereiding
Ø Naast 30% theorie wordt er voor 70% intensief getraind op vaardigheden en attitude in oefeningen en videorollenspelen.
Ø Geoefend wordt op een presentatie die de deelnemer na de training daadwerkelijk gaat verzorgen
Ø De STC Sales Coach wordt liever nuttig dan aardig gevonden (bij voorkeur allebei) en traint positief confronterend met respect voor het individu
Ø De deelnemer rondt de training af met een geheel ontwikkelde en geoefende presentatie die hij/zij op korte gaat verzorgen
Ø Aansluitend kan de deelnemer gedurende twee maanden de Sales Coach telefonisch raadplegen voor begeleiding
Tijdsduur
Ø De training duurt 2 aaneengesloten dagen
Ø Dag 1: 09.00-17.00 uur
Ø Dag 2: 09.00-17.00 uur
De STC coach
Ø Is een ervaren professional met brede sales, salesmanagement en accountmanagement ervaring, opgedaan in de harde praktijk
Investering
Ø De investering bedraagt € 950,= exclusief BTW en inclusief een handzaam werkboek met naslagteksten, een individuele gedragstest, schrijfmaterialen en arrangementskosten (lunch/koffie)
Agenda
Ø Voor info zie het data overzicht
Bijzonderheden
Ø De training is tevens beschikbaar als in-company training. Voor verdere informatie kunt u contact met ons opnemen